مواد شیمیایی معدنی
ایستاپلیمر / محصولات / مواد شیمیایی معدنی

مواد شیمیایی معدنی

اطلاعات فنی و توضیحات محصول در این صفحه قابل مشاهده است. سایر محصولات مشابه در بخش محصولات این دسته قابل مشاهده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر، روی هر محصول کلیک فرمایید. برای دریافت مشاوره از کارشناسان ایستا پلیمر شریف، استعلام قیمت، سفارش و خرید با شماره‌ی زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس

اشتراک گذاری:

مواد شیمیایی معدنی در بازیابی سنگ معدن از ذخایر طبیعی بسیار موثر هستند. این مواد شیمیایی خلوص مواد معدنی و فلزات را بهبود می‌بخشند. مواد شیمیایی شامل کمک‌های آبگیری، امولسیفایرها، معرف‌های شناورسازی، سرکوب کننده‌های کنترل گرد و غبار، کف کننده‌های شناور، لخته سازها، منعقد کننده‌ها و جمع کننده‌ها است. هر یک از انواع مواد شیمیایی معدنی را می‌توان در کاربردهای مختلف در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار داد.

مواد شیمیایی معدنی چیست؟

هر ماده روی زمین از اتم‌ها ساخته شده است که اجزای سازنده همه مواد هستند. انواع مختلفی از اتم‌ها وجود دارند و هر نوع اتم به عنوان یک عنصر طبقه بندی می‌شود. اتم‌ها به یکدیگر پیوند می‌خورند و مولکول‌هایی را تشکیل می‌دهند که تراکم‌های سازمان یافته‌ای از انواع مختلف اتم‌ها هستند. 92 عنصر به طور طبیعی روی زمین وجود دارند. حدود 20 عنصر بیش از 95 درصد از کل ماده روی زمین را تشکیل می‌دهند، بقیه عناصری نادر هستند.

یک مولکول آب ازH2O ، دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن تشکیل شده است. وقتی مولکول‌های آب در کنار هم قرار می‌گیرند، بدنه‌ای از آب را تشکیل می‌دهند. اتم‌ها بر اساس بارهای مثبت و منفی به هم می‌پیوندند. پیوند مولکولی به دلیل پروتون (بارهای مثبت) یا الکترون (بارهای منفی) موجود در آنهاست. اما چیزی که حاوی پیوند کربن به هیدروژن نباشد، جزء مواد معدنی محسوب می‌شود. درحقیقت، اکثر ترکیبات موجود در این جهان از نظر ماهیت معدنی هستند. هر ماده معدنی دارای نسبت مشخصی از مولکول‌های خاص در ساختار خود است.

خواص مواد شیمیایی معدنی

هر کانی دارای آرایش منحصر به فردی از عناصر در ساختار ذاتی خود است. این آرایش اتم‌ها یک نوع کانی را تعیین می‌کند. همه کانی‌ها دارای فرمول شیمیایی هستند که این تجزیه و تحلیل انواع و مقادیر عناصر موجود در یک کانی است. هر عنصر دارای یک عبارت اختصاری یک یا دو حرفی است. فرمول شیمیایی ماده معدنی هماتیت Fe2O3 است. حروف نوع عنصر را توصیف می‌کنند (Fe = آهن، O = اکسیژن) و اعداد مشترک مقدار آن اتم‌ها را در هر مولکول توصیف می‌کنند. یک مولکول هماتیت دارای 2 اتم آهن (Fe) و 3 اتم اکسیژن (O) است.

این مواد شیمیایی باید به حالت جامد باشند. داشتن ساختار بلوری از دیگر ویژگی‌های این مواد است. ساختار بلوری به معنای آرایشی منظم و تکراری از اتم‌ها است. همچنین این مواد باید طبیعی ساخته شده و جزء ساخته‌های دست بشر نباشند. برای مثال الماس درسته مواد معدنی به حساب می‌آید که در درون زمین شگل می‌گیرد. در آزمایشگاه تشخیص داده می‌شود.

به طور کلی، ویژگی‌های این مواد عبارتند از:

  • نقاط ذوب و جوش بسیار بالا
  • محلول بودن در آب
  • توانایی بالا در شکل گیری بلورها

انواع مواد شیمیایی معدنی

در زیر به انواع این مواد اشاره می‌کنیم:

لخته کننده‌ها و منعقد کننده‌ها

شرکت‌ها این طیف از مواد شیمیایی را برای بهبود عملکرد کلی با تطبیق بار و وزن مولکولی با خواص دوغاب معدنی خریداری می‌کنند. فلوکولانت‌ها و منعقد کننده‌ها برای کاهش هزینه کلی کاربردهای فرآوری مواد معدنی طراحی شده‌اند.

کمک‌های آبگیری

مواد شیمیایی آبگیری در عملیات معدنی برای آبگیری کانی‌های معدنی، کنسانتره‌ها و جامدات کاربرد دارند. صنایع مواد شیمیایی متعلق به این دسته را خریداری می‌کنند تا رطوبت موجود در طی فیلتراسیون دوغاب‌های معدنی مانند سنگ معدن اکسید روی، آهن، سرب و مس را کاهش دهند. صنایع تولیدی این محصولات را از تامین کنندگان مواد شیمیایی خریداری می‌کنند تا هزینه‌های جابجایی و سوخت را کاهش دهند.

سیالات انتقال حرارت

سیالات انتقال حرارت که به عنوان مبدل حرارتی نیز شناخته می‌شوند، برای انتقال حرارت بین دو یا چند سیال استفاده می‌شوند. آنها در هر دو فرآیند گرمایش و سرمایش کاربرد پیدا می‌کنند. شرکت‌ها مواد شیمیایی معدنی این دسته را برای استفاده در طیف وسیعی از تجهیزات معدنی خریداری می‌کنند. سیالات مبدل حرارتی راندمان فرآیندهای تراکم، گرمایش و سرمایش را افزایش می‌دهند.

پراکنده کننده‌ها

دیسپرسنت‌ها آنتی اسکالانت‌های کارآمدی هستند که تولیدکنندگان به دلیل خواص رئولوژیکی و پراکندگی موثر آنها را از تامین کنندگان مواد شیمیایی معدنی خریداری می‌کنند. این نوع مواد شیمیایی در فرآوری کائولن و طلا کاربرد دارند. دوغاب، از رسوب سولفات باریم، سولفات کلسیم، سولفات استرانسیم و کربنات کلسیم در سیستم‌های صنعتی جلوگیری می‌کند.

کلکتورها

کلکتورها مواد شیمیایی معدنی هستند که به طور گسترده برای شناور کردن مواد معدنی سولفیدی مانند آهن، نیکل، مس، روی، سرب، طلا و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شوند. آنها به ارائه عملکرد متالورژیکی بالاتر کمک می‌کنند.

غلیظ کننده‌ها

این پلیمرها کاربردهای زیادی در طیف وسیعی از فرآیندهای صنعتی دارند. یکی از اهداف اصلی استفاده از این پلیمر در جداسازی جامدات و مایعات در بخش‌های فاضلاب شهری و صنعتی است. پلی آکریل آمید جاذب آب است و در صورت هیدراته شدن ژل نرمی را تشکیل می‌دهد.

ضد گرد و غبار

سرکوب کننده‌های کنترل گرد و غبار، مواد شیمیایی هستند که توسط شرکت‌ها از تامین کنندگان مواد شیمیایی معدنی به عنوان عامل کنترل گرد و غبار و تثبیت کننده خاک خریداری می‌شوند. عملکرد این نوع مواد این است که به عنوان سرکوب کننده گرد و غبار در طول حمل و نقل مواد استخراج شده خشک عمل می‌کنند، جایی که تحت تأثیر شرایط باد قرار می‌گیرند.

کلام آخر

شما می‌توانید مواد شیمیایی را به صورت آنلاین خریداری کنید. لیستی از بهترین مواد شیمیایی معدنی را از تامین کنندگان و تولید کنندگان معتبر دریافت نمایید. فروش امولسیفایرها، عوامل آبگیری، مهارکننده‌های کنترل گرد و غبار، معرف‌های شناور، لخته سازها، پخش کننده‌ها، جمع کننده‌ها و منعقد کننده‌ها، اتیل هگزانول، ضد اسکالانت و غیره توسط تامین کنندگان انجام می‌شود.

سوالات متداول

کاربرد مواد شیمیایی معدنی چیست؟

این مواد شیمیایی خلوص مواد معدنی و فلزات را بهبود می‌بخشند.

انواع مواد شیمیایی کدامند؟

لخته کننده‌ها و منعقد کننده‌ها، کمک‌های آبگیری، سیالات انتقال حرارت، پراکنده کننده‌ها، کلکتورها، غلیظ کننده‌ها، ضد گرد و غبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید